Oldalak

2016. május 24., kedd

Baba 1.

A feladat legyen az, hogy összerakható Martjoska babákat nyomtatunk. Ezek szép forgásfelületek, és az illesztéseket is jól meg kellene oldani. 
Első próbálkozásként letöltöttem az alábbi modellt:
https://tinkercad.com/things/bzwG9HYawqB
A sorozat TinkerCAD-ben készült az ott rendelkezésre álló elemekből felépítve. Túlzás lenne azt mondani, hogy maga a forma nagyon tetszett, de egy próbát megér. Az előbbi fájlból a középső méretű babát kiszedtem, és csak ezt szeretettem volna nyomtatni.

Már a modellen is látszik, hogy az stl felbontása
kisebb, mint amit el tudnék fogadni.
De, hát próbálkozunk. :-)
És akkor lássuk a nyomtatást!
Látnánk, ha nem kellett volna állandóan felügyelni a nyomtatót. Out of filament hibával pontosan 15-ször állt le a folyamat!
De akkor is végigvittem a dolgot!
A vízszintes perem-szerűség miatt támasszal nyomtattam. Az aljban még látszanak a nyomok. És sajnos az is, hogy mintha a filament megsült volna, néhol feketés elszíneződést látni benne.
A felső rész külsején is látni ilyen elszíneződést is, de ami rosszabb, hogy a megállások helyénél nem tapadtak megfelelően egymáshoz a szálak, és olyan lyukacsos lett.
Annyira, hogy a raftnál lévő kapcsolatnál is gyengébb lett. Kis nyomásra is szeletekre lehetne szedni.
De csak egy helyen szedtem szét, így a belső támasz is látszik.
Persze látszik, hogy folytathatnám...
Na ez már nem tetszik. Holnap megyek az Ipar napjaira, és akkor megmutatom a FreeDee-seknek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése