Oldalak

2019. január 30., szerda

Állkapocs fogakkal

A tavaszi félévre készülve kutattam a Thingiverse-n 3D scannek után, melyek foggal, fogászati alkalmazásokkal kapcsolatosak. Februárban egy alkalommal egy előadás és egy gyakorlat erejéig a fogász hallgatóknak a 3D szkennelés alapjairól tartok órát, és tavaly már vittem kézbevehető, nyomtatott modellt is egy fog "személyében". Idén bővíteni szeretném ezt az illusztrációt, hogy látható legyen, mennyire fontos a jó felbontású szkennelés mellett a megfelelő technikával való nyomtatás. Az FDM 0,2-es rétegvastagsága egy valós méretű állkapocscsonthoz nem a legjobb választás.
A modell a Thingiverse-ről származik: https://www.thingiverse.com/thing:1046489
Annyit változtattam rajta, hogy elforgattam és vágtam neki egy talpat, hogy ne kelljen az alátámasztással "bajlódni". Íme az eredmény:
Pár fázisfotó a nyomtatás folyamatáról:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése