Oldalak

2018. június 10., vasárnap

Válogatás 3.

Ebben a bejegyzésben olyan modellekből válogattam, melyek esetében nagyon jól működött a modell darabolása.
1. Versenyautó (Tinkercad-ben készült.) 
A közepén felezve lett egy stabil sík felület, a légterelő, a kerekek és a lyuk persze kapott alátámasztást. Ezzel a helyzettel a kerekek feketére nyomtathatóak lettet, de fontos megemlíteni, hogy ezzel éppen a felfüggesztések gyengültek a nyomtatási iránya miatt. De hét szokás mondani: valamit valamiért.

2. Repülő (Tinkercad-ben készült.)
Maradunk a járművek témájánál. Az alábbi repülő egy igen összetett forma, majdnem szimmetrikusra sikerült. Ez akkor látszott leginkább, amikor a szeletelőben kettévágtam.
Sajnos az összeragasztott modellt, most sem fényképeztem, csak a nyomtatás utáni állapotot.
Esélyesnek éreztem a bonyolult alap felválását, ezért 2 mm-es brimmel nyomtattam.

3. Gázálarcos figura (Blenderben készült.)
Alapvetően ezt a figurát sok támasztékkal "simán" tudtam volna nyomtatni, de olyan megoldást kerestem, ahol ez az alátámasztott rész minimális legyen. És az apró ujjacskák is szépen látszanak a nyomtatásban.
Hát ezt a figurát bizony megskalpoltam, ugyanis fejre állítva a kezet, a maszk, a ruha állása mind azt mutatta, hogy nem kell hozzá támaszték.
A végén pedig csak össze kellett ragasztani.
Folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése