Oldalak

2018. február 8., csütörtök

Főépület projekt

A Debreceni Egyetem Főépülete egy csodálatos épület nagyon szép környezetben. A sugárút felől érkezve szinte lépésről lépésre szélesedik a látvány, erőt, tudást, a tudomány fontosságát hirdeti. Az izgatott érzés még ma is ott van bennem, ha látom az épületet, pedig már nem az elérhetetlent jelenti, hiszen elvégeztem már az egyetemet. (Igen sok előadást hallgattam a falai között. :))
Végső tanár úr egy nagyon nosztalgikus grafikával keresett meg, hogy lehetne-e belőle 3D nyomtatással kihozni valamit: kulcstartót, vagy 3D-s emléklap-félét.
A grafika kissé egyszerűbb formában a Kossuth Egyetem iratait díszítette, egy aprócska verziót találtam is itthon belőle, persze nyomtatás szempontjából használhatatlan.
Hát a kulcstartó a méretek és részletek miatt nem működött, de egy 16*8 cm-es lap már igen.

Két minta készült. Az első esetén a mintázat kiemelkedik a lapból. Ha oldalról érkezik a fény, akkor egy pici árnyékot is vet, pedig 1 mm a kiemelkedés. Pontosan középről nézve is a vonalak vastagabbnak látszanak az 5 réteg fekete miatt.
A másik esetében a mintázat mélyebben van. 2 mm magas az egész, ebből 5 réteg fehér, 2 réteg fekete (ez adja a minta alját) és végül 3 réteg fehér, amely tulajdonképpen a lyukacsosságával rajzolja a mintát. Bár honnan jól látszik a minta szép rajzolata.
Folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése