Oldalak

2016. június 14., kedd

Sk baba 2.

A mai próbálkozás ismét a saját tervezésű, legkisebbnek szánt baba volt. Ez a méret összerakva kb. 4,5 cm magas. Íme a kész baba a nyomtató tetején:
Amivel nem volt gond, az az alj.
De lássuk a folyamatot és a hibákat:
Itt nyomtatódik a felső rész a hagyományos helyzetben, amikor középre támaszanyag kerül.

Már ekkor is látszott, hogy az alja hullámos lett, de végig akartam vinni  a nyomtatást az összeillesztés  kipróbálásához (és a teljes forma megtapogatásához).
A teteje viszont szépe lett, egy szál hajjal! :-)
A raftról lepattintva ez a látvány fogadott:
Az első kb 10 réteg szálai nem tapadtak le, csak
pókháló-
szerűen lógtak a levegőben.
Ha a lógó szálakat leszedtem, akkor jobban látszik a hullámzó perem.
Mi lehet a gond?
Túl kicsi az első  (rafthoz tapadó) réteg sugara? Lassabban kellene nyomtatni?

Végül a felső részt fejre állítva is kinyomtattam. Mivel két napja már volt ilyen helyzetű próbálkozásom, arra gondoltam, hogy támasszal kellene, hogy nagyobb alátámasztást kapjon a baba feje.
A zárás hangjaiból hibára gyanakodtam, mivel a fej nem járt köre-körbe. Ha jobban megnézzük a peremet, akkor az lépcsős lett. Olyan, mintha nem 180 fokot forgattam volna a modellen, hanem vagy többet, vagy kevesebbet. A Makerbot desktop még nyitva volt, és bizony 180 fokos volt a fordulat. 

Így nem tudom, mi okozta ezt a hibát. (Az alj lezárásánál nem volt hiba.)
És akkor lássuk a baba fejét!
Jobb, mint a múltkor, de messze nem tökéletes.
legalább nincsenek nagy rücskök rajta.

Hát ez nem valami szép. Nemcsak a varrat körül és a raft helyén csúnya, hanem hiába állítottam be a támaszt felül (ami a nyomtatáskor alul volt) horpadások vannak.  
Szóval a baba felső részének nyomtatásakor eddig egyik helyzet sem volt igazán jó, de a középen felfutó támaszos  (hagyományos) helyzet annyiban jobb, hogy szépen záródik. 
Holnap meglátjuk az eggyel nagyobb méretűt.
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése