Oldalak

2022. május 29., vasárnap

AC Milan logója

Az egyik hallgatóm az AC Milan logóját készítette el Solidworks-ben. A logó így néz ki:

Első pillantásra nem tűnik túl bonyolult feladatnak: ellipszisek, kör, sávok, kereszt feliratok. De a modellezéshez ennél pontosabb információ kellene: pontosan mekkora méretűek a részei, vagy legalább is hogyan aránylanak egymáshoz, hogyan állnak a betűk szárai, vagy a számjegyek mennyire vannak elforgatva, stb. Végül a beadott munka igen jól közelíti az eredeti képen lévő formákat. Biztosan nem tökéletes, de hihetően jó!
Ennek a modellnek a szeletelésekor jöttem rá, hogy a PrusaSlicer felugró üzenete arra hívja fel a figyelmem, hogy a modell egy logó és ha kérem, akkor színváltással szeleteli. Végül is megoldottam magam, mivel a terv az volt, hogy 5 réteg fekete-4 réteg piros-4 réteg fehér-3 réteg fekete legyen. Így néz ki a szeletelő által színezett modell (azt persze nem tudhatja, hogy milyen színeket akarok én):
És a bal felső sarokban ezeket az információkat lehet még olvasni: 
Minden le van írva, csak követni kell a forgatókönyvet. Annak nagyon örültem, hogy tudom a színváltások időpontját, így ekkor mát a közelben ólálkodtam, hogy ne sokáig sípoljon a nyomtató.
Ezen a képen már megvolt a 3. színváltás is, a betűk és számok már olvashatók, de még a fekete keretnél nem jártunk:
És végül a kész munka, amely szemből nézve igen jól visszaadja az ismert logót. Ha egy kicsit ferdén néznénk akkor persze látszódna a 4 réteg. Attól féltem, hogy a piros részek szélénél zavaró lesz a pici fehér sáv, de szerencsére eléggé árnyékos az a rész és nem feltűnő.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése