Oldalak

2022. május 28., szombat

Járművek

 Ma reggelre ez a szépség készült el:

A modell Solidworks-ben készült, a nagyobb részek külön part-ként, majd ezekből készült el az összeállítás (Assembly). Nagyon szép modellezési munka. Voltak félelmeim, hogy mennyire sikerül majd a nyomtatása, különösen a vékony részek és a sok helyen nem túl meredek felületek miatt.
És ilyen támaszték nélkül:

Jól látszik, hogy a vékony részek nem igazán kompatibilisek a 3D nyomtatással. Amikor a támaszték eltávolításával bajlódtam, sikerült letörnöm a hátsó légterelőt. Így a kerékfelfüggesztés környékét inkább nem bolygattam.


És tegnap készült egy ilyen apróság. Ezt valóban a méretére értem, mert egyébként tökéletes TinkerCAD-modell. Ami igazán jót tett a modellnek, hogy az ívelt agy dekorált felületek közel függőlegesek, a többi tökéletesen vízszintes. Az eredeti modellben a kerekek a vázhoz vannak csoportosítva, de a nyomtatáshoz mégis csak levettem őket. Így az alváz alá nem kellett támaszték és tökéletesen sima lett az alsó felület. 
A fotó erejéig a kerekre állítottam, de ezeket majd rá kell ragasztani. 
Látszik, hogy a Jeep sárvédője milyen szépen vonalkázott, mondhatnám, hogy tankönyvi példa arra, hogyan kell 3D nyomtatáshoz modellezni: 45 fokos és vízszintes lemezekből áll.
A kerekek pozicionálásához egy kis peremet készítettem, így könnyebb lesz a tulajdonos dolga a ragasztáskor:

És végül a varázslatos iskolabusz! Az egész azzal kezdődött, hogy a támasztékot a busz alól nagyon el akartam kerülni. Ehhez viszont darabolni kellett, mivel a kerekeket nem tudtam szépen leválasztani. Pontosabban le tudtam volna, de akkor a helyüket kellett volna jól kialakítani ahhoz, hogy be lehessen illeszteni és ragasztani őket. Így inkább levágtam az alvázból. A busz oldalán lévő dekorelemek kiugrása 1 mm környékén volt, így azokhoz nem kellett támaszték. Volt egy észrevehető hiba az alján, valami mintha kilógott volna, de ezt nem piszkáltam, mert alapban nem volt zavaró helyen. Szóval itt még a nyomtató lemezén látható a kész iskolabusz:
Az összeragasztás a tulajdonos feladata lesz, és csak egymásra raktam a részeket a fotók kedvéért:





 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése